Синергия от
Бизнес и Технолигии

Възможно ли е привличането на клиенти онлайн?



Привличането на нови клиенти може да изглежда като нещо твърде сложно и дори обезсърчително, особено за нов бизнес, който трябва да се пребори с непрекъснато нарастващата конкуренция.

Крайна цел при създаването на всеки уебсайт е привличането на нови клиенти, но това изисква добро формулиране на маркетинговата стратегия, която ще позволи повишаване на онлайн репутацията на марката. Добрите новини са две: дигиталната сфера е изложена на много промени и възможностите за разширяване на бизнеса и привличане на нови клиенти са практически неограничени.


Чудите се дали е възможно привличането на нови клиенти?


Разбира се, че е възможно и дори е по-лесно, отколкото си мислите. Ако искате да привлечете повече нови клиенти, които нямат търпение да купят вашите продукти и услуги, просто следвайте описаните стъпки в текста.


Доверието на клиентите може да бъде спечелено чрез тези 3 основни и най-ефективни стъпки:

  1. Как ще комуникирате с клиентите 
    • Разработване на атрактивен уебсайт;
    • Избор на адекватни за бизнеса Ви социални медии, създаване и управление на профил;
  2. Избор на стратегия за дигитален маркетинг;
  3. Други тактики за привличане на клиенти онлайн;

Следвайки тези стъпки вие не само ще увеличите новите си клиенти, но ще им предложите и много по-добро обслужване.


1.Как ще комуникирате с клиентите си?


Ако комуникацията Ви ще се осъществява чрез уебсайт, то първото нещо, което трябва да се запитате е – Достатъчно привлекателен и актуален ли е този сайт?

Тук важно е първото впечатление, което може да се окаже и последно! На клиента му отнема около 3 секунди, за да прецени дали си заслужава да остане на даден сайт, като се започне от визията, цветове, шрифта, информация, навигацията… в рамките на кратък времеви интервал клиента оценява дали този уебсайт е добре проектиран, дали да остане в него или да „затръшне виртуалната врата завинаги“.


С други думи – „Уебсайта е витрината на Вашия бизнес“


Каквито и стоки да предлагате, ако магазина е разхвърлен, зле подреден, съчетани са несъвместими стоки, шанса да отблъснете клиентите и да ги насочите към Ваши конкуренти е много голям.

С това Вие демонстрирате не само лош вкус. Ако нещо не е добре представено, то надали ще вдъхнете доверие у клиента да си го купи?

Изключително важно за забързаното ни ежедневие е оптимизиране на скоростта на сайта за мобилно сърфиране. Все по-голяма част от търсенията в интернет се извършват през мобилни устройства, а времето за изчакване при зареждане на сайт е съкратено до 5 секунди.


Как да имаме перфектен уебсайт?

Нужно е Вашият уебсайт да има силно въздействие върху потенциалните онлайн клиенти, като Вашата крайна цел е да ги подтикнете към покупка на стоки или услуги. В Google всеки ден се извършват безброй търсения от потребители, а конкуренцията за бизнес става все по-интензивна. Ето няколко съвета как да се отличите:


1. Изберете име на домейн. Изберете име, с което ще бъдете разпознаваеми, атрактивни и лесно запомнени. Няма изискване името на домейна да съвпада напълно с името на фирмата.


2. Улеснете навигацията. Вече споменахме за това колко нетърпеливи са станали клиентите. А дали ще им бъде забавно да се лутат в сайта Ви, за да достигнат до търсеното от тях решение? Когато клиента Ви стъпи във Вашия сайт той трябва незабавно да достигне до основните продукти и услуги.


Ясно видими в целия сайт трябва да са телефон, адрес и призив за действие.

 

3. Повишете доверието. Инвестирайте в собствено съдържание– от текстовете до снимките, които публикувате в сайта си. Ще имате много по-силно въздействие, ако публикувате снимки на Вашите служители, помещения, фирмена сграда, като така ще изградите много по-голямо доверие към Вас в потенциалните клиенти.


4. Актуализирайте редовно информацията в сайта си. Ако клиент влезе на Вашата страница и види, че последната Ви публикация е отпреди 5 години, едва ли ще очаква да намери актуална информация. Вероятно ще предположи, че отдавна сте игнорирали този сайт, което ще направи и той.


5. Задължително сайта трябва да е оптимизиран за мобилни устройства. 



Вече обяснихме как се извършва съвременното търсене, затова задължително трябва да имате разработена версия за смартфони, която да е удобна за ползване.


6. Представете информация в раздел „За нас“. Хората идват на Вашата страница, за да се запознаят с дейността, която развивате, но за тях е важно да научат повече и за самата компания, служители и, хората, които я управляват. Това, което се публикува тук, е насочено към премахване на евентуалното съмнение и цели повишаване на доверието към Вас.


7. Подобрете потребителското изживяване на сайта. Важното е да помислите как бихте могли да подобрите потребителското изживяване на Вашия сайт, кое би било полезно за клиентите на Вашата марка, кое би ангажирало вниманието им. Ако все още нямате блог – създайте го, ако ви липсват снимки към продуктите – добавете ги, ако можете да предложите свързана информация с Вашите продукти и услуги – добавете линкове.


8. Добавете раздел за споделена обратна връзка. Хората са социални същества и имат нужда да черпят информация от хора с опит. Все по-често пристъпват към покупка едва след предварително запознаване със споделени отзиви от други потребители. Дайте възможност на Вашите вече съществуващи клиенти да говорят за Вас и да споделят своя опит. Това е най-добрия начин бъдещите Ви клиенти да бъдат насърчени към покупка от техните препоръки.


9. Възползвайте се от социалните мрежи. Днес всеки използва социалните мрежи. В тях хората говорят, споделят мнения и препоръки. Следователно и Вие трябва да сте там, близо да Вашите бъдещи клиенти. Това е чудесен начин да увеличите клиентската си маса, а също и да ги насочите към Вашия сайт.


10. Оптимизирайте търсачките (SEO). Каквото и да се наложи Вашите клиенти да търсят, те ще го търсят през Google. SEO оптимизацията не е еднократно действие. Google променят изискванията си, а това налага през определен период от време да се извършва качествена оптимизация, която ще направи сайта Ви отново видим за всички.

 

Изберете подходяща за Вашия бизнес социална медиа и направете профил


Тук основно се задават въпросите – „Трябва ли да имам профил във всички социални медии? или „Как да избера най-подходящата социална медиа?“


При вземането на решение обърнете внимание на:

  1. Вашата аудитория. Най-важното е да познавате клиентите – кои са те, от какво се нуждаят. При изграждането на профила на идеалния клиент винаги бъдете максимално конкретни:
  • Кой са Вашите клиенти;
  • На колко година са;
  • Какъв е техния пол – мъж, жена;
  • Какво е нивото им на образование;
  • От какво се интересуват извън предлаганите от Вас услуги и продукти;
  1. Определете целите си или за какво искате да ползвате медиата – да повишите разпознаваемостта на бранда Ви, да повишите продажбите, да имате по-добро обслужване и сближаване с клиентите Ви и т.н.
  2. Намиране на клиенти. Според това кои са Вашите клиенти, Вие ще се насочите към най-често ползваните от тях медии. По-младите хора имат профил във Facebook, но са по-активни в TikTok и Instagram и т.н.
  3. Говорете на техния език. Това е основното и най-важно изискване, ако искате да бъдете разбрани и да получите нужното внимание.

По - долу са представени различните клиенти в конкретните социални медии


  • FACEBOOK

От създаването си Фейсбук е насочен към откриване на стари приятели и изграждане/поддържане на взаимоотношения. Това е идеалната платформа за изграждане на приятелски взаимоотношения с Вашите клиенти, но по-трудно се достига до нова аудитория. Следователно, ако искате да срещнете новите си клиенти той не е най-добрия вариант за стартиране, но е чудесен начин да поддържате „топла връзка“ със старите си клиенти.

  • INSTAGRAM

Платформа, обвързана с FACEBOOK, но насочена към по-младата аудитория. Акцентира се на визуалното представяне и е подходяща за бизнеси като красота, изкуство, храна, търговия на дребно.

  • TWEETER

Той използва хаштагове (#), с които се организират разговори за думи или фрази. Чрез търсене на хаштаговете може разберете за какво говорят хората. Така можете да създадете свои собствени туитове, за да участвате в популярни разговори. Това е чудесна платформа, чрез която да осведомите света за Вашата марка.

  • PINTEREST

Това е платформа, която се използва предимно за споделяне и съхраняване на съдържание, като на виртуална дъска за обяви потребителите „закачат“ снимки и видеоклипове. Тук потребителите са предимно жени. Тази платформа е базирана предимно на визуално представена информация и ще Ви е необходима креативност, за да ангажирате потребителите. Платформата е предназначена предимно за продажба на дребно.

  • YOUTUBE

Чудесна платформа, в която се споделя огромно количество информация под формата на видеоклипове, инструкции, уроци и т.н. Фирми, предлагащи услуги, идеално биха могли да се възползват от тази трибуна, за да представят съдържание базирано на техните услуги и как те променят начина на живот; продукти се представят с инструкции за употреба от реални хора или специалисти; уроци, подпомагащи образованието, продължават да трупат популярност.

  • LINKEDIN

Тази платформа се използва предимно за търсене на работа и професионални контакти. Насочена повече към по-възрастното население, попадащо в групата 30-49 години.

  • TIKTOK

Целевата аудитория на тази платформа е 18-24 години, а информацията е представена предимно с кратки видеоклипове, което я прави идеална за визуално базирани компании като изкуства, храни, търговия на дребно, разкрасителни услуги.

Ако все още се чудите, дали да имате профил в социалните медии, то трябва да имате предвид, че те са идеалната сцена за безплатно популяризиране на Вашата марка. Ако заложите на платена реклама, като създадете акаунт във Facebook или Instagram, получавате инструменти за представяне на марката и възможност да комуникирате с клиенти и фенове на марката, а също и за привличане на нови. Чрез тях на доста достъпна цена можете да достигнете до потенциални онлайн клиенти, като сигментирате по възраст, местоположение, интереси. Много марки вече се възползваха от възможността да имат уебмагазин, както и магазин във Facebook, които могат да се интегрират.

Независимо коя от платформите за споделяне на информация ще изберете, успях в социалните медии ще имате само, ако споделяте съобщение със съдържание, което е автентично, необикновено, гарнирано с щипка чувство за хумор. Ясно да бъдат представени ценностите на марката, отличителните и белези, за да стане разпознаваема и разбира се - всичко трябва да бъде поднесено интересно, за да очакват с нетърпение следващата публикация за вашата марка.


Опитайте се да:

  • Общувайте с Вашите клиенти – задавайте им въпроси, отговаряйте на въпросите им във възможно най-кратки срокове, участвайте в разговори, заявявайте Вашата позиция по въпроси, касаещи бизнеса, в който сте.
  • Обърнете внимание какво публикувате. Ако нямате нещо смислено да споделите и представите, по-добре изчакайте. Публикуването на всяка цена може да има обратен ефект.
  • Обърнете внимание как представяте публикуваното. Поместването на информация само като текст може да не предизвика вниманието на аудиторията. Наблегнете на визуалното представяне – изображение, кратко видео или поредица от снимки, с кратко и ясно послание.
  • Колко често да публикувате? Специалисти съветвате, че това зависи от бизнеса. Добре е да бъде няколко дни от седмицата, като е важен и в кой момент от деня ще се случи това. Познаването на навиците на Вашите клиенти ще ви ориентира. Разбира се, в началото ще се опрете на принципа „проба-грешка“, но с времето ще усетите, кога постове получават повече внимание.

II Избор на стратегия за дигитален маркетинг


Основно стратегиите са насочени към това как да привлечете вниманието на онлайн клиентите към Вас и така да повишите приходите си.


Най-често препоръчваните стратегии за дигитален маркетинг са:



1. SEO или оптимизация за търсачките.


Терминът SEO се използва за описание на поредица от стратегии, които целят подобряване на класирането Ви в резултатите на Google при осъществяване на търсене от страна на клиентите по ключови думи или фрази, които са свързани с Вашия бизнес.

Бива две категории: SEO на Вашата уебстраница, която извършвате и контролирате на Вашия сайт, и  SEO извън тази страница, които не можете да контролирате.

SEO е ефективна стратегия за мрежов маркетинг, която е от решаваща важност за всеки онлайн бизнес. Може да доведе до значително повишаване на възвръщаемостта на инвестициите Ви чрез класирането на вашия сайт по-високо в резултатите при потребителското търсене, а така – да достигнете до повече клиенти и повече онлайн приходи.


2. Реклама с плащане на кликване (PPCPay Per Click Advertising). Рекламна форма, при която се заплаща за реклама само, ако върху нея е кликнато. Тя е сред най-често използваните за Google, Facebook и Instagram. Тя е и сред най-бързите начини за привличане на нови посетители към сайт и по този начин за реализиране на по-големи продажби на услуги и продукти.

Предимството на PPC рекламата е, че може да се показва над водещите сайтове в органичното търсене, но трябва да създадете добра стратегия за ключови думи, към които насочвате. Разбира се, този вид реклама ще Ви струва пари, но при този модел ще плащате за рекламиране само когато някой кликне върху Вашата реклама и така на сайтът Ви ще дойдат хора, които наистина се интересуват от предлаганите от Вас продукти и услуги.


3. Съдържателен маркетинг. Съдържателният маркетинг е маркетингова техника, която е насочена към създаване на съдържание, което да бъде ценно и уместно, с което се цели спечелване и привързване на определена аудитория. Крайната цел е придобиване на лоялни клиенти, които купуват и използват Вашите продукти и услуги, които се превръщат в говорители на Вашата марка - споделят мнение в социалните медии, като така спечелват на Ваша страна и нови абонати за бюлетина и бъдещи потребители.

Акцента се поставя върху информацията, която се споделя, колко ценна е тя за читателя и как би подобрила живота му.

Този маркетинг е насочен към подпомагане на потребителите в търсене на най-добрия път при решаване на техните проблеми. Това създава доверие у потребителите, които ще се връщат на сайта Ви и в крайна сметка, без принуда или ярки призиви за покупка, ще доведат до реализации.

Стратегията е да се свържете с журналисти, блогъри, влиятелни хора, които биха споделили Вашето съдържание на техните страници. С обвързването ви с други реномирани сайтове, печелите връзки, с които Вашият сайт ще се класира по-високо в резултатите на търсачките.


4.CRO или оптимизация на процента реализации. Основният акцент е върху реализацията на действията, които посетителите извършват на уебсайта. Това е увеличение на процента потребителите, които са извършили желаното действие - нови посетители на уебсайта, нови клиенти, нови абонати и т.н. Този процес е насочен към познаване поведението на потребителите в мрежата, какви действия извършват и какво им пречи да извършат тези действия.


Резултатите могат да приемат различни измерения:

  • Закупуване на продукти или услуги през сайта;
  • Добавяне на продукт в потребителската кошница;
  • Създаване на акаунт;
  • Абонамент за бюлетин;
  • Заявка за оферта през сайта;
  • Получаване на услуга чрез сайта;

5.Управление на репутация.

Това е чудесен начин за изграждане на доверие с потенциалните клиенти. Помага на бизнеса да изглежда по-надежден в очите им като засвидетелства, че се грижи за техните нужди и притеснения и ще отговори на всички техни въпроси.


III Други тактики за привличане на нови онлайн клиенти

Сред тях несъмнено са:


1.Отзиви от клиенти

Бъдете до Вашите клиенти и взаимодействайте с тях – отговаряйте на въпросите им в социалните медии или блога Ви, проверявайте редовно пощата си, насърчавайте клиентите да използват хаштагове и да отбележат Вашата марка след получаване/ползване на Вашия продукт или услуги; да споделят снимки с продуктите Ви или видеоклипове.

Споделеният опит е този, който изгражда най-много доверие в бъдещите потребители.


Оставените добри отзиви не само изграждат доверие, но те мотивират други потребители

да решат да опитат и да Ви се доверят.


2.Препоръки от партньори

Да излееш суперлативи за бизнеса си и да говориш за безброй доволни клиенти на потребителите е нищо, ако няма кой да го потвърди. Ако клиент се колебае дали да се довери на бизнеса Ви, само Вашите думи няма да са му достатъчни. Той ще търси споделен опит, препоръка или мнение от страна на друг клиент или бизнес партньор. Една препоръка е доказателство за Вашата готовност да си партнирате и че работите добре с други, а това е белег за доверие, което може да Ви се гласува.

Получаването на препоръка е лесно – говорете с Вашите лоялни клиенти, с които работите или вече сте финализирали проекти, и ги попитайте дали биха споделили в рамките на няколко изречения за опита си с Вашата фирма. Проблемите, с които са дошли при вас и решенията, които сте им предложили, как сте преодолели трудностите и какво се е променило за тях след партньорството Ви. Повечето фирми поместват препоръките на първите страници в уебсайтовете си, но те може да бъдат отделени в специална страница, да са част от продуктовата страница, в блог  или дори в категория „Какво казват за нас“.


3.Безплатни оферти и конкурси

Безплатните оферти и конкурси могат да бъдат публикувани на Вашата уебстраница, но е добре да бъдат впрегнати и социалните медии, т.к. те са отличен начин за спечелване на нови клиенти и са изгодни както за Вашия бизнес, така и за клиентите.

Хората, които Ви следват в социалните медии, ще споделят Вашите  публикации за безплатни мостри или безплатна доставка с други хора, осигурявайки вирусно разпространяване на офертата Ви и достигането й до много нови клиенти.

В социалните медиа могат да бъдат намерени всякакви конкурси – фотоконкурси, рисунки и т.н., в които на случен принцип или чрез гласуване от потребители на мрежата се избира победител. Важно е наградата да е обвързана с Вашия бизнес или марка, защото това е основната причина хората да ви следват.


4.Маркетингови кампании

Правилно проведени маркетинговите кампании гарантират привличане на нови клиенти. За тях е нужна предварителна подготовка – задължително се уверете, че знаете кои са вашите клиенти и какви точно са техните интереси. Изберете социалната медиа, където са най-активни вашите потребители и определете ключовите думи, свързани с вашия бизнес.

Всички социални медии работят с демографска информация, която набират директно от потребителите, чрез тяхното поведение в интернет. Генерираните данни включват: пол, възраст, интереси, раса, покупките, които са направили последно. Така, когато вие решите да закупите реклама от определена социална медия, тя ще се показва на хора, които имат сходни на зададените от вас параметри за таргет аудитория.


5.Имейл маркетинг

Дори ако хората нямат акаунт в социалните медии, те имат имейл. Имейл кампаниите са супер ефективен начин за достигане до голям брой хора срещу минимална инвестиция. Не се изискват разходи за печат на флаери или брошури, представят цялата нужна информация за предстоящи нови събития, специални оферти, нови продукти и услуги и т.н., като се посочват и връзки към Вашият уебсайт, телефонен номер, адрес и т.н.

Могат да бъдат изпратени до голяма група от хора и едновременно да бъдат персонализирани, като се обръщате в писмото с името на получателя, което значително повишава шанса за отварянето му.


6.Партньорства

Партньорствата са полезни и за двете страни: бизнесът, с който работите може да достигне до Вашата аудитория и обратното. Едновременно с това имате достъп до нови технологии и методи, достъп до нови ресурси, да ангажирате интереса на нови клиенти и да достъпите до нови пазари. Чрез връзки от други сайтове, имате възможност за изграждане на осведоменост и доверие към марката Ви, т.к. е представена на друг сайт. Един вид те гарантират за Вас, а Вие за тях.


Предполагам, вече се убедихте, че възможностите, които предоставя интернет за достъп до нови клиенти са неограничени, а голяма част от  тях дори не изискват голяма инвестиция – от създаването на уебсайт за Вашия бизнес, през социалните медии, партньорства с други бизнеси.

Всички те могат да са ви полезни, ако бъдете креативни и насочите усилията си към правилната медиа.


Така че, какво чакате?


Нека всички се запознаят с Вашият бизнес!



Търсите ли още работещи стратегии за достигане до повече клиенти и ръст на бизнеса ?

Желаете ли лесно и успешно да управлявате Вашия бизнес ?

Абонирай се за седмични стратегии и промоции за бизнес и тихнологии тук: