Възходът на електронната търговия промени начина, по който хората избират да купуват всякакви стоки и услуги, и това не е по-различно за автомобилните части. Традиционно купуването на автомобилни части изискваше обикаляне на магазини и физическото им посещение, сравняване на цени, повторно ходене, ако частта не е била налична. Но както при други стоки, купувачите на авточасти също се преместиха онлайн и има някои очевидни предимства за тях пред традиционните магазини за автомобили, сред които са:
Богата гама от продукти
Без значение колко магазина за авточасти има във вашето населено място, те никога няма да достигнат броя на продуктите, налични в онлайн магазин. Това значително повишава възможността клиентите да намерят търсения артикул в сравнение с физическия магазин. Това важи с още по-голяма сила, когато търсят част за не толкова популярна марка превозно средство, стар модел или пък автомобила се предлага в различни разновидности и гами. Сайтът е незаменим за представянето на богатата база от продукти, с които разполагате, които физически няма как да поберете в офлайн магазин.
откриване на автомобилни части без да се налага на купувачите да се лутат и движат между отделните физически магазини.
Лесно търсене
В сравнение с офлайн магазините, онлайн магазините имат настроена база данни с инвентар, което прави намирането на част относително лесно. В повечето случаи клиентите могат да ги намерят чрез модела и името на производителя на автомобила. Купувачите знаят, че е много просто и лесно да намерят това, от което се нуждаят, за няколко минути. Могат да търсят продукт, като впишат неговия модел или артикулен номер. Това е най-простият начин, по които те много бързо могат да получат информация с необходимите подробности за продукта, дали е наличен и разбира се – неговата цена. В случай, че не могат да го намерят, просто ще преминат към другия портал. Цялата тази информация е достъпна в рамките на няколко минути, без да губят много време в сравнение с посещението на офлайн магазина.
Високо качество
Покупката на автомобилни части от реномиран уебсайт в съзнанието на потребителите се асоциира с покупка на по-ниска цена за по-високо качество. Това е така, защото потребителите пазарят от директен вносител. Купуването на продукти от известен портал винаги се препоръчва между потребителите, тъй като така не им се налага да се сблъскват с проблеми, свързани с услугата, качеството и цената. Ако някой не е запознат с качествата на компанията, винаги може да прочете отзиви онлайн, преди да вземе решения за покупка.
Пестят пари
Да, онлайн уебсайтовете пестят пари на вашите клиенти и те го знаят. Така че вместо да търсят авточасти във физически магазин в дадено населено място, днес могат да търсят онлайн във всеки магазин директно чрез смартфон. Правейки това, те получават достъп до широка гама от продукти без почти никакво усилие от тяхна страна. Могат да сравняват оферти, цени, срокове за доставка, наличности и да правят директни поръчки. Могат да се възползват от по-добрите ценови условия, докато закупуват оригинален артикул, с което ще си гарантират по-добрата му функционалност.
Лесна покупка
Купуването на автомобилни части онлайн само по себе си е удобно изживяване, тъй като купувачите могат да го направят от удобството на своя дом в удобно за тях време. С няколко щраквания на мишката от техния компютър или няколко докосвания на смартфонът им могат за секунди да намерят частта, която търсят, и след това да я получат доставена директно до техния дом. В случай, че търсената част не е налична, клиента я поставя в списъка с желаните продукти или направо извършва поръчка. Тогава процеса на изпращане на този продукт започва от същата дата. Освен това, ако частта не пасва на тяхното превозно средство, може лесно да бъде върната, без много притеснения. От друга страна, при офлайн покупката, на клиентите им се налага да посещават магазина и да разговарят с консултанти, докато намерят подходящата част, евентуално да изчакат или да посетят магазина отново в уречен ден и час, за да бъде доставена от склада или от производителя.